Usługi, które wspierają biznes

Usługi outsourcingowe dają dostęp do doświadczonego zespołu specjalistów oraz technologii z dziedziny IT, które dostosowywane są do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Zewnętrzna firma przejmuje funkcje dotychczas wykonywane przez wewnętrznych pracowników. To przedsiębiorstwo określa zadania wchodzące w ramy obsługi informatycznej.

Na koszty prowadzenia firmy składa się wiele czynników: wypłaty pensji i premii dla pracowników, rachunki za prąd, telefon czy Internet, czynsz za powierzchnię biurową czy sprzęt niezbędny do pracy. Dodatkowe wydatki na utrzymanie i szkolenie informatyków nie należą do najniższych. W branży IT istnieje ciągła potrzeba podwyższania kwalifikacji, a technologia ta rozwija się w szybkim tempie i zmusza do ciągłej aktualizacji infrastruktury informatycznej. Brak fachowców w firmie lub ich niski poziom wiedzy mogą przyczynić się do powstania nieprawidłowości, których negatywne konsekwencje przekładają się na kwestie finansowe przedsiębiorstwa. Jeśli dodamy do tego transformację cyfrową i zmianę trybu pracy na hybrydowy lub zdalny to otrzymujemy pełen obraz wyzwań przed jakimi stoją przedsiębiorstwa.

Możliwość wynajęcia firmy zewnętrznej daje dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz systemów i narzędzi, które zapewnią sprawną realizację zadań. W grę wchodzą również oszczędności związane z utrzymaniem działu IT oraz przeniesienie odpowiedzialności za obsługę, naprawy i konserwację infrastruktury.

Rodzaje usług outsourcingowych

Pełny outsourcing to najchętniej wykorzystywany przez firmy model usługi, który prowadzi do całkowitej redukcji wewnętrznego działu IT i całkowitego przejęcia zakresu obowiązków przez profesjonalny zespół informatyków. Jest to tańsza i skuteczniejsza forma współpracy. Klient, dzięki podjęciu jej z firmą zewnętrzną, zyskuje dostęp do najnowocześniejszych technologii i innowacyjnych rozwiązań oraz szerokiej wiedzy i doświadczenia specjalistów.

Częściowy outsourcing polega na przekazaniu tylko wybranych obszarów infrastruktury IT, zależnie od aktualnych potrzeb firmy. Warunkiem jest selekcja autonomicznego działu, który będzie zarządzany w sposób selektywny np. sieć LAN, administracja serwerami, backup czy Help Desk. Opcja ta zalecana jest przedsiębiorstwom, posiadającym autorskie rozwiązania informatyczne, charakterystyczne dla własnego obszaru działań, które z jakiś względów nie mogą być przekazane do obsługi przez firmę zewnętrzną. Częściowy outsourcing pozwoli na kompleksowy serwis wybranego obszaru oraz zmniejszy koszty eksploatacyjne.

Bądź eko i zrezygnuj z papierowych dokumentów

Ogólnoświatowe badanie przeprowadzone przez IDC, pokazuje, że problemy związane z zarządzaniem dokumentami papierowymi powodują 21% spadek wydajności organizacyjnej. Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów można szybko i łatwo zwiększyć efektywność pracy. System Zarządzania Dokumentami (ang: Document Management System - DMS) jest rozwiązaniem coraz chętniej wykorzystywanym przez przedsiębiorców. Wiele firm decyduje się na wprowadzenie tego rodzaju oprogramowania jako elementu gwarantującego użytkownikom dostępność i wspólną pracę z dokumentami.

DMS pozwala na przyspieszenie i automatyzację procesu obiegu dokumentów w obrębie firmy, ułatwia dostosowanie organizacji do na dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej. System nie tylko gromadzi, przechowuje i grupuje dokumenty, potrafi także rozpoznawać treści, które się na nich znajdują, co zdecydowanie przyspiesza pracę z dokumentami i pozwala dotrzeć do pożądanych treści w szybkim tempie. DocuWare, system klasy DMS, pozwala zarządzać obiegiem dokumentu – od momentu wpłynięcia do firmy, gdzie podlega automatycznej identyfikacji i przypisaniu unikatowych indeksów, poprzez akceptację w procesie jego obiegu, niezbędne opisy, aż po dostarczenie dokumentu do księgowości czy innych działów merytorycznych. DocuWare to system chmurowy, dzięki czemu może w nim pracować jednocześnie wielu pracowników z różnych miejsc, w sposób całkowicie bezpieczny.

Komputronik Biznes jako firma oferująca usługi wsparcia biznesu, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu oraz bogatej wiedzy, zapewnia profesjonalną pomoc z zakresu wsparcia informatycznego dla małych i większych firm. Kompleksowe działania dotyczą systemów serwerowych, macierzy, systemów bezpieczeństwa oraz zabezpieczenia oprogramowania, danych i sieci. Do tej pory Komputronik Biznes zrealizował lub realizuje usługi outsourcingu IT m.in. dla takich marek jak: Hauraton Polska, KEY Przedsiębiorstwo Handlowe Sp. z o.o., Milart, Toyota Bielany Nowakowski, Generali czy Berlitz Poland Sp. z o.o.

Oprócz wymienionych wcześniej świadczeń Komputronik Biznes oferuje także szereg usług i audytów, które pozwalają optymalizować prowadzenie biznesu. To między innymi: przegląd infrastruktury IT, w tym: serwerów, pamięci masowej, sieci LAN i WLAN; analiza aktualnego obciążenia infrastruktury IT oraz audyt infrastruktury sieciowej z uwzględnieniem pracy zdalnej. Komputronik Biznes dostarcza także gotowe rozwiązania ERP, digital signage czy internetową platformę sprzedażową.

 

Źródło: Informacja prasowa 

HARDLAB BIALE

HardLab to serwis blogowy na którym znajdziesz aktualne informacje związane z branżą technologiczną, tym co nas otacza oraz tym co dzieje się w internecie.